آخرین خبرها

قشر مذهبی باید جریان‌ساز باشد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جمعی از اعضای جامعه روحانیت شیراز همزمان با ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد از دفتر خبرگزاری ایکنا شعبه فارس بازدید کردند.
در این بازدید ابتدا زهرا عسکری، دبیر اجرایی این شعبه به تشریح بخشی از فعالیت‌های این خبرگزاری پرداخت و گفت: این خبرگزاری به عنوان تنها رسانه کشور، افتخار این را دارد که مقام معظم رهبری به عضویت خبرنگار افتخاری آن درآمده‌اند و در استان فارس نیز بحمد الهی آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس به عنوان نخستین نماینده ولی فقیه در کشور به تأسی از رهبر معظم انقلاب به عضویت افتخاری ایکنا درآمدند.

درخواست برخی از مسئولان و روحانیان شیراز جهت عضویت افتخاری ایکنا
وی با تأکید بر اینکه همکاری‌های بسیار خوب و نزدیکی میان روحانیان، علما، فضلا، طلاب و همچنین جامعه روحانیت شیراز با این خبرگزاری در شعبه فارس برقرار است،‌ افزود: هم‌اکنون برخی از مسئولان، علما و روحانیان جامعه روحانیت شیراز نیز تقاضای عضویت افتخاری در این خبرگزاری را دارند که خود جای بسی مباهات است که ایکنا توانسته تا این حد در میان جامعه روحانیان اقبال عمومی داشته باشد.
در ادامه مهدی اسماعیلی، مدیر پژوهشی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور نیز به تشریح سیاست‌ها و خط مشی‌های این سازمان پرداخت و گفت: در تمام اتفاقات کشور نگاه این سازمان و خبرگزاری ایکنا به مقام معظم رهبری است زیرا بسیار راحت می‌توان متناسب با منویات معظم‌له جریان‌سازی خبری انجام داد.

دست‌مایه ایکنا برای انجام تمام فعالیت‌ها، قرآن کریم است
وی با تأکید بر اینکه ما باید به عنوان یک قشر مذهبی و افرادی که تأثیرگذار هستیم، به این مسئله به خوبی توجه کنیم، افزود: دست‌مایه ما برای انجام تمام فعالیت‌ها، قرآن کریم است لذا تلاش می‌کنیم تا تمام شرایط و اتفاقات در کشور را از منظر این کتاب آسمانی بررسی ‌کنیم.
اسماعیلی با اشاره به شرایط اخیر مذاکرات عنوان کرد: در این مسئله باید بررسی کنیم که اصول مذاکره در اسلام و قرآن کریم چیست و به جای اینکه متأثر از جریان‌ها باشیم، به عنوان قشر مذهبی باید جریان‌ساز در این مسئله باشیم که این کار را می‌توان با انجام مصاحبه‌ها، اقدامات خبری و سخنرانی در محافل مختلف انجام داد.

لزوم بررسی تمام اتفاقات کشور از منظر قرآن کریم
مدیر پژوهشی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با تأکید بر اینکه باید تمام مسائل و اتفاقات را از دید قرآن کریم بررسی کنیم، گفت: زمانی که خبرگزاری ایکنا در حال شکل‌گیری بود، برای افراد بسیاری دلیل شکل‌گیری این خبرگزاری سئوال بود که آیا اصلاً قرآن کریم تا این حد، خبر دارد که برای آن بتوان خبرگزاری راه‌اندازی کرد؟ اما بحمد الهی امروز بعد از گذشت سال‌ها مشاهده می‌کنیم روزانه اخبار بسیاری در سطح سرویس‌ها و شعبه‌های مختلف این خبرگزاری ارسال می‌شود که حتی امکان بارگذاری تمام آن‌ها در صفحه اصلی خبرگزاری نیست.

ایکنا مشکلات جامعه را از منظر قرآن و اهل بیت(ع) بررسی و تبیین کند
وی خاطرنشان کرد: از مسئولان استان فارس و همچنین جامعه روحانیت شیراز این درخواست را داریم که به جای اینکه تأثیرپذیر باشیم، تأثیرگذار و جریان‌ساز باشیم تا بقیه از قشر مذهبی جامعه ما تأثیر بگیرند و برای این کار می‌توان برای تمام اتفاقاتی که رخ می‌دهد گرد هم آییم و بررسی کنیم که زوایای مختلف این اتفاق از منظر قرآن کریم و اهل بیت(ع) چیست؛ در این راستا خبرگزاری ایکنا نیز می‌تواند تبدیل به پایگاهی شود که افراد مختلف بتوانند در این مسائل بدان رجوع کنند.

جامعه روحانیت به ما اصول فکری را نشان دهد
اسماعیلی در پایان عنوان کرد: کمکی که جامعه روحانیت شیراز می‌تواند به ایکنا داشته باشد این است که به ما اصول فکری را نشان دهند و مشاور و زمینه‌ساز بسیاری از فعالیت‌های ما باشند.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدشریف حسینی، مدیر روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز نیز در این بازدید عنوان کرد: هر اقدامی که در حیطه قرآن کریم انجام می‌شود، قطعاً مأجور خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت شیراز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جامعه‌های روحانیت کشور که در سال ۱۳۵۶ راه‌اندازی شد، هر هفته جلسه‌ای با حضور بزرگان و مسئولان استان برگزار می‌کند که دغدغه اصلی آن آموزه‌های قرآن کریم است.

تمام مشکلات جامعه را می‌توان از طریق قرآن حل کرد
حسینی با یادآوری اینکه تمام موارد زندگی انسان‌ها اعم از راه‌های دستیابی به سعادت و شقاوت در قرآن کریم وجود دارد، گفت: تمام مشکلات جامعه را می‌توان از طریق قرآن کریم حل کرد اما این بستگی به ما دارد که چگونه از آموزه‌های این کتاب آسمانی بهره ببریم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه ایکنا بتواند در این عرصه گام‌های بسیار مؤثری بردارد و مشکلات جامعه را از منظر قرآن کریم بررسی کند، گفت: خادم قرآن بودن برای اعضای جامعه روحانیت افتخار است و امیدواریم که با عضویت در خبرگزاری ایکنا بتوانیم گام‌هایی در زمینه خدمت به قرآن کریم برداریم.

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=274

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =