نوشته های مشابه
به گزارش روابط عمومی صیانت از نهاد خانواده، به همت معاونت توانمندسازی مراحل ثبت سایت و دریافت نماد اعتماد الکترونیک در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت ایران، انجام گردیده و مخاطبین عزیز می توانند این نماد را در پایین سایت مشاهده نمایند.
یكی از عوامل مهم توسعه تـجارت الكترونیكی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می بـاشد.با توجه به بررسی های انجام گرفته، مهمترین عوامـل مراجعه و اعتماد خـریداران به کسب و کار های ایـنترنتی به شرح ذیل می باشند:
– كامل و صحیح بودن اطلاعات كالا یا خدمات ارائه شده.
– گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش.
– واضح بودن روند برگرداندن كالا و بازپس گیری پول.
– محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران.
– تایید امنیت سایت توسط یك موسسه و مركز ملی اعتماد.
طبق مطالعات انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یك موسسه و مركز ثالث ، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد . در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شو د ، می تواند برای شكایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید.
در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.
اعطای نماد اعتماد الكترونیكی برای وبسایت های تجاری با هدف قانونمند كردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حال انجام می باشد. نماد اعتماد الكترونیكی به شكل یك علامت در بالای سایتهایی كه از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید. ساماندهی سایتهای تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی بهخصوص B2C خواهد بود. به نحویكه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از اینكه سایتها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت میشناسند، اقدام به خرید می كنند.
خریداران می باید با جستجو در فهرست وب سایت های مورد تایید، از صحت “نماد اعتماد الكترونیكی” به نمایش درآمده در وب سایت ها اطمینان حاصل کنند.
نماد اعتماد الکترونیکی
اولین مجوز فعالیت کسب و کارهای اینترنتی
نماد اعتماد الکترونیکی
صیانت از حقوق مصرف کننده، سرلوحه اهداف نماد
نماد اعتماد الکترونیکی
در مسیر ایجاد فضای امن برای خرید از کسب و کارهای دارای نماد
نماد اعتماد الکترونیکی، لازمه کسب و کارهای اینترنتی
یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می بـاشد طبق مطالعات انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یك موسسه و مركز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد. در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می تواند برای شكایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.
نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که صرفاً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا ميگردد. هدف از اعطاي نماد اعتماد الكترونيكي، اعتمادسازي و رسميتدهي به فعاليت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان و جلوگيري از آسيبهاي احتمالي در ابعاد مختلف اعم از امنيتي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادی است. .ساماندهی سایتهای تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی بهخصوص B2C خواهد بود. به نحوی كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از اینكه سایتها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت میشناسند، اقدام به خرید می كنند.
شما می توانید این نماد را در پایین سایت سمت چپ ملاحظه نمائید.