آخرین خبرها

بیانیه: لزوم پاسداشت حرمت بانوان و جلوگیری از هتک حرمت همه بانوان

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر تعرض به دو بانوی محترمه؛ یادگاران شهید حاج منصور خادم صادق از فرماندهان بزرگ انقلاب اسلامی و از مجاهدین بنام هشت سال دفاع مقدس و از طرفی بی تفاوتی و یا تشویق متعرضین توسط برخی افراد، موجی از خشم و ناراحتی و از طرفی بهت و حیرت را در اذهان همگان پدید آورده است.

در محکومیت این اسائه ادب به مومنینی که در نظام جمهوری اسلامی _ یادگار رشادت های انقلابیونی که با خون مقدس و جان عزیزشان این کشور را برپا نموده و دست اجانب و بیگانگان را کوتاه نمودند و مانع تسلط بیگانه بر یک وجب خاک این سرزمین گردیدند_ اقدام به اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بعنوان رسالت دینی و وظیغه اجتماعی خود نموده اند؛ شکی نیست.

در این خصوص توجه به چند نکته ضروری است:

بانوان در دین مقدس اسلام و مکتب تشیع جایگاه بسیار والا و مقدسی دارند، به گونه ای که فارغ از رنگ و نژاد و دین و آئین خویش، پاسداشت حرمت و شان آنان از ضروریات بوده و بسیار به این امر مقدس سفارش شده است . در همین راستاست که امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام که مظهر غیرت خداوندی است در فرمایشاتی بدین مضمون می فرمایند که اگر مردی بشنود که به بانویی ( که حتی بر دین اسلام نیست) تعرضی _بی احترامی_ شده و از این غصه بمیرد رواست.

و یا فرمایشات بسیاری که در باب احترام به دختران و زنان و مادر در دین متعالی اسلام و مکتب تشیع آمده است همگی ناظر بر همین مطلب است به گونه ای که مقام معظم رهبری بدین مضمون می فرمایند: که با دقت در کلیات دین اسلام متوجه می شویم که اسلام جایگاه زن را بالاتر از مرد نهاده و مردان را در خدمت بانوان قرار داده است ( و درست است که در اسلام جنس برتر نداریم ، اما اگر با این الفاظ بیان کنیم جنس برتر از نظر اسلام جایگاه زن است)

حال این ماجرای غم انگیز و جانسوز و ماجراهای مشابه آن نوید غمباری از تنزل این جایگاه رفیع در جامعه دارد و هنگامی که بانوان شان و منزلت خویش را از دست بدهند دیگر خانواده ای برقرار نمی ماند.

محکومیت این واقعه مبرهن است، اما بار سنگین این ماجرا بیش از مرتکبین آن که ممکن است بر اثر تبلیغات و هجمه های رسانه ای و یک غلیان احساسی اقدام به این عمل نموده اند، برعهده مسئولین فرهنگی اجتماعی است که با ضعف عملکرد خود در تقویت جایگاه بانوان و خانواده نمی کوشند و با تکیه برمناصب گوناگون، سرگرم روزمرگی اداری خویش گشته و بازیهای سیاسی از رسیدگی به مشکلات جامعه و مسائل آن غافلشان نموده است. کسانی که مدام در کشاکش مسائل سیاسی بدنبال حفظ مقام و ریاست و قدرت خویشند و فراموش کرده اند برای هر میز و صندلی ریاست آنان چند جوان شایسته به خون خویش غلطیده و جان عزیزشان را فدا نموده است.

شهید عزیز خادم صادق و سایر شهدای گرانقدرمان که یکی از دغدغه های همیشگی ایشان مسائل فرهنگی اجتماعی بود ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و رواست تا اینگونه مسائل ریشه یابی شود و همگان از مجموعه های مردمی گرفته تا دولتی بر حفظ و حراست حریم زن و خانواده و اهتمام به بازیابی این جایگاه مقدس همت گماریم.     ان شاءالله                                                                       

مرکز صیانت از نهاد خانواده  استان فارس

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=2830

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =