آخرین خبرها

اولویت شناسایی نیاز بازار بر توانمندسازی و اشتغال زنان

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس: پس از شناسایی تقاضا و نیاز بازار، آموزش و توانمندسازی زن سرپرست خانوار انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در جلسه ای که با حضور مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استانداری فارس برگزار شد، مباحثی در خصوص آموزش، اشتغال زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و استفاده از ظرفیت های بالقوه و موجود مطرح شد.
زهرا یقطین ضمن تأکید بر استفاده از مشارکت های مردمی، کمک های خیرین و سایر پتانسیل های بالقوه ای که در زمینه توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار وجود دارد، اظهار داشت: در سال های گذشته تسهیلات خوبی برای راه اندازی کسب و کار خانگی  زنان سرپرست خانوار توسط سازمان ها و نهادهای متولی امر ارائه شده است اما بخشی از این زنان علیرغم دریافت تسهیلات از چرخه حمایتی خارج نشده اند و گاهاً اعطای این تسهیلات باعث وابستگی بیشتر آنان به نهادهای حمایتی شده است که از جمله علل آن عدم توانایی این افراد در شناسایی بازار و عرضه محصولات تولید شده است.
وی افزود: بایستی نیاز بازار شناسایی و براساس نیاز بازار در نقاط مختلف شهرها و استان فرایند آموزش و توانمندسازی اتفاق بیفتد تا زنان سرپرست خانواده جهت عرضه محصولات تولید شده دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به طرح جامع پنج ساله خانواده متعالی مصوب شورای فرهنگ عمومی استان، بیان داشت: از ظرفیت برگزاری کلاس های متعدد مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان می توان برای ارائه مباحث مرتبط با نیازهای مخاطب در بحث خانواده بهره برد. همان طور که پیوست مهارت های زندگی در کنار سایر مهارت ها در تفاهم نامه طرح خانواده متعالی مدنظر قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=1865

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =