آخرین خبرها

امام خمینی را چگونه باید شناخت؟

پایگاه اطلاع رسانی صیانت از نهاد خانواده؛ امام را باید در قالب های مختلف مورد مطالعه قرار داد . ایشان از منظر یک طلبه، فیلسوف، فقیه ، مجتهد، مبارز، رهبر و همه ی آنچه که می تواند کمک کند تا این شخصیت عالیقدر را به نخبگان، نسل امروز وحتی آحاد مردم بیشتر معرفی کنیم چه بسا این مهم رسالت بسیار مهمی برای سازمان های مربوطه آثار ایشان، شورای انقلاب فرهنگی، آموزش وپرورش و دانشگاه ها و صدا و سیما می باشد که جسارت بیشتر از قبل را میطلبد. 

ایشان در سالهای تبعید نیز با استفاده از کار تشکیلاتی چه از درون ایران و چه در کشورهایی که حضور داشتند ارتباط خود را با حوزه و دانشگاهیان وکسبه ها و بخشی از مردم ایران حفظ کردند و آنان را به روشنگری و البته امید دعوت می نمودند.

در مصاحبه های سال های 1356 و 1357 حضرت امام  بر محوریت استقلال ملت های مسلمان اشاره داشتند و بارها استقلال را بعنوان معنا بخشی یک ملت می دانستند.

استقلال از نظر ایشان چه قبل از رهبری و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ،ضامن هویت بخشی و رشد یک ملت می دانستند.

مطلب دومی که ایشان در سخنرانی های بهمن پنجاه و هفت بر آن بعنوان یکی از اصول حکومت جمهوری اسلامی ایران بر آن تاکید داشتند، سخن از عدالت بود که بعد از آن ثمرات کاربردیش تشکیل نهادهایی در این خصوص بود.

گواه این سخنان، تشکیل سازمان هایی همچون جهاد سازندگی،نهضت سوادآموزی،کمیته امداد،سازمان بسیج مستضعفین و … بود که بتواند در ابتدا آن بی عدالتی های دوران پهلوی را شناسایی و سپس در جهت رفع آن ها وارد صحنه شد.

البته تعریف ایشان از عدالت علاوه بر استفاده مساوی ملت از امکانات، بر آگاه سازی امت جهت توجه به رشد ابعاد معنوی انسان ها نیز بود و تاکید داشتند که ما بایست انسان کامل را در نظر داشته باشیم و زمینه ی عزت نفس را به آحاد مردم خود برگردانیم.

نمونه ی بارز آن در دفاع مقدس بسیار مشهود بود. در زمانی که همه ی دنیا عزم شکست مردم ایران را داشتند جوانان روح الله با بهره گیری از ایمان خود تمام دنیا را به حیرت وا داشتند.

ایشان همواره مسئولین را به ساده زیستی دعوت می کردند و به آنها گوشزد می داشتند که بلای جمهوری اسلامی مسئولین اشرافی است که از آرمان خود با مردم فاصله گیرند.

ایشان لازمه ی خدمت گزاری به مردم را در جمهوری اسلامی جهاد و ساده زیستی می دانستند و این موضوع همیشه مورد تاکید شان بود.

توجه به اصل امانت داری نیز در سخنان بنیان گذار انقلاب اسلامی با مسئولین نظام همواره مورد تاکید بود . حضرت امام در سخنانی به مسئولین گوشزد می کردند که جمهوری اسلامی از مردم در نزد شما امانت است و باید مراقبت کنید.

آنچه امروز و فردا لازم است در آن کوشا باشیم، شناخت بیش از پیش ابعاد وجودی امام راحل و بزرگوارمان و. در اولویت قرار دادن این مهم در گام دوم انقلاب در دستور کار قرار گیرد ،تا از طریق بکارگیری و  مبنای عمل قراردان آن توسط مسئولین و توجه به جمله ی معروف ایشان “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به نظام آسیب نرسد.” این انقلاب را به صاحب اصلی آن برسانیم.”انشاالله” 

والسلام و علیکم و رحمه الله

دکتر مجتبی حاجی زاده

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=1461

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

وقتی قماربازهای کلاهبردار دایه دلسوزتر از مادر می شوند

گروه زندگی: می گویند آب که سربالا برود قورباغه هم ابوعطا می‌خواند. حالا شده حکایت این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =