آخرین خبرها

آیت الله رئیسی: اقدامات آسیب زدا از جامعه موجب نجات خانواده می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانواده مطهر آسمانی به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به نقل از اداره کل روابط عمومی، آیت‌الله رئیسی، معاونت پیشگیری قوه قضاییه و معاونت‌های پیشگیری در سراسر کشور را موظف کرد از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی در بازاجتماعی‌کردن افراد، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بهره گیرند تا یک عقبه قدرتمند فکری و فرهنگی نوآورانه مردمی شکل بگیرد.

وی با اشاره به نقش ارزشمند گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد در دوره تحوّل در دستگاه قضایی به دستورالعمل «نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه» که بهمن ماه سال 98 ابلاغ شد، اشاره کرد و افزود: این دستورالعمل مبتنی و مستند بر قانون بوده و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی را در اعلام فساد، پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرم مشخص و تبیین کرده است.

 رئیس قوه قضاییه همچنین با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی در عرصه عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی، محور دیگر این دستورالعمل را مطالبه‌گری حقوق عامه توسط این نهادها عنوان کرد.

 رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که ماموریت بازاجتماعی‌کردن آسیب‌دیدگان اجتماعی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم این قوه واگذار شده، در عین حال متذکر شد که این موضوع با همه بدنه قوه قضاییه مرتبط است.

 آیت‌الله رئیسی در همین راستا خاطر نشان کرد که به ‌عنوان نمونه، گروه‌های نخبگانی که تحت عنوان اعلام فساد در گوشه و کنار فعالیت دارند، می‌توانند با بدنه  سازمان بازرسی کل کشور مرتبط شوند و سازمان زندان‌ها هم می‌تواند برای اصلاح مجرمان و بازاجتماعی‌کردن آنها از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی استفاده نماید و در خصوص حفظ حقوق مالکیت و بسیاری از مسائل مربوط به زمین و مالکیت، گروه‌های جهادی می‌توانند با سازمان ثبت اسناد همکاری کنند.

 رئیس قوه قضاییه با تاکید بر تعامل مردم و گروه‌های‌ جهادی با همه اجزای دستگاه قضا برای ایفای نقش در عرصه‌های مختلف، گفت: وقتی اقدامی با نگاه آسیب‌زدایی از جامعه صورت گیرد، یک خانواده نجات می‌یابد و موضوع تبدیل به مسئله نمی‌شود.

 آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: هرجا مردم به میدان آمدند و روحیه جهادی ظهور و بروز کرد، بسیاری از مسائل سامان یافته و خیلی از مشکلات حل شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=1225

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =