آخرین خبرها

غفلت از جایگاه زن در اسلام / «همیشه ثروتمند بمان» بانوان فارس را فراخواند

دکتر محمدشریف حسینی، مدیرعامل مرکز صیانت از نهاد خانواده فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: وفات بانوی مکرم اسلام حضرت خدیجه کبری (سلام‌الله علیها) بانوی فداکار و همسر بی‌نهایت مهربان حضرت رسول (صلی‌الله علیه و آله) در سن ۶۵ سالگی و در ماه رمضان سال دهم بعثت در خارج از شعب ابی‌طالب اتفاق افتاد. این ماجرا سه سال قبل از هجرت رخ داد و پیامبر مهربان ما فرمود: «خدیجه اولین زنی بود که به من ایمان آورد و از زمانی که همه مرا ترک کردند، او یاری‌ام کرد».

وی افزود: جناب سید جعفر شهیدی در کتاب تاریخ تحلیلی اسلام می‌نویسد: «مرگ خدیجه و ابوطالب در یک سال اتفاق افتاد و پیغمبر (صلی‌الله علیه و آله) از دو سوی آزرده شد. ابوطالب پشتیبان او بود و محمد (صلی‌الله علیه و آله) در حمایت وی به سر می‌برد و با بودن او قریشیان نمی‌توانستند به وی صدمه‌‍ای بزنند. چون او مرد، گستاخی را نسبت به پیغمبر بیشتر کردند تا آن‌جا که خاک بدو می‌افشاندند، ولی خدیجه بدو آرامش می‌داد و به هنگام سرزتش و دشنام‌های مخالفان به دلداری‌اش می‌پرداخت».

روزی كه غمی سنگين بر قلب پيامبر(ص) وارد شد

حسینی بیان كرد: در سالروز غم سنگینی که بر قلب و جان نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله) در از دست دادن یار و یاور و همدم و همسر مهربانشان نشست، به جاست که تأملی در جایگاه زن در نظام اسلامی داشته باشیم. جایگاهی که مقام معظم رهبری در تعبیری زیبا می‌فرمایند «من در محاسبات نهایی، زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم». این سخن یک فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط است که بر اساس مطالعات فراوان و اندیشه و تحقیق و تدبر در منابع اصیل اسلامی بر زبان جاری می‌شود.

استاد دانشگاه های شیراز ادامه داد: معظم‌له در توضیح این مطلب فرمودند: «بر خلاف آن‌چه که معروف است، در بین این دو جنس، آن جنس قوی‌تر زن است. زن‌ها قوی‌تر از مردهایند. زن‌ها می‌توانند با تدبیر و با ظرافت، مرد را در دست خودشان بچرخانند؛ انسان، هم در تجربه این را مشاهده می‌کند، هم با قیاس‌های فکری و عقلی این را می‌تواند اثبات کند».

وی با بیان اینكه این جایگاه ارزشمند بانوان در اسلام است که متأسفانه کم به آن پرداخته شده است و همین زمینه را برای گسترش افکار غربگرایانه و فمینیستی باز كرده است،‌ گفت: به‌جاست که مسئولان فرهنگی و مؤسسات مردم نهاد به این مهم توجه كنند و مدیران و کارگزاران نظام نیز از استفاده ابزاری از قشر بانوان دست بردارند.

حسینی یادآور شد: در ایام پر برکت ماه مبارک رمضان، کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با مشارکت مرکز صیانت از نهاد خانواده استان، مؤسسه خانواده مطهر آسمانی و ستاد اقامه نماز اقدام به برگزاری یک مسابقه کتاب‌خوانی ویژه بانوان گرامی در سنین ۱۵ الی ۴۰ سال كرده است.

مدیر مؤسسه خانواده مطهر آسمانی فارس گفت: این مسابقه از کتاب «همیشه ثروتمند بمان» تألیف نیره قاسمی به‌صورت آنلاین (برخط) برگزار می‌شود و جمعاً به ۱۰۸ نفر از بانوان (به ازای هر شهرستان ۳ نفر) جوایز ارزشمند نقدی و غیرنقدی در عید سعید فطر اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://fepc.ir پایگاه اطلاع‌رسانی صیانت از خانواده کشور مراجعه كنند.

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=1057

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =