آخرین خبرها

حاشیه‌های دومین روز نمایشگاه فارس

به گزارش ایكنا از فارس، دومین روز دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان فارس با عنوان «عروةالوثقی» در حالی كار خود را به پایان رساند كه تمام غرفه‌های آن پر شده بود و ثبات و قوام یافت.
به دلیل اینكه این نمایشگاه در محور حافظیه قرار دارد، مسلماً جمعیت نسبتاً قابل قبولی از این نمایشگاه بازدید می‌كنند، البته این مسئله بیشتر به قبل از اذان مغرب باز می‌گردد و در هنگام اذان و بعد از آن جمعیت استقبال‌كنندگان كم كم رو به كاهش می‌رود.

شاهچراغ(ع)؛ تنها حرمی كه آمد/ نمایشگاه قرآن، تنها برای قرآنیان نیست

فعالیت‌های دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) نوید ظهور خبرهای خوش قرآنی در آینده را می‌دهد
در این روز حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، تنها حرمی بود كه با قوت آمد و كار خود را با ارائه و معرفی فعالیت‌های تخصصی دارالقرآن حرم مطهر آغاز كرد. فعالیت‌هایی كه هر كدام می‌تواند نوید ظهور خبرهای خوشی برای آینده فعالیت‌های قرآنی استان فارس شود.
البته در این روز كمی در جانمایی غرفه‌ها تغییراتی ایجاد شده بود اما هرچه بود نمایشگاه به نظر شكیل‌تر از روز قبل می‌آمد و غرفه‌های مرتبط بیشتر در كنار هم قرار گرفته بودند.

هنرهای سنتی شیراز، بیشترین تعداد غرفه‌ها را دارد
بیشترین تعداد غرفه‌ها در اختیار هنرهای سنتی شیراز است كه در آن علاوه بر كارگاه، محصولات هنرهای سنی نظیر خاتم‌كاری، معرق‌كاری و غیره كه خود به نوعی هر كدام یك هنر قرآنی هم محسوب می‌شوند، نیز ارائه می‌شوند.
حضور پررنگ برخی از مؤسسات قرآنی نظیر ذكر جمیل، بیت‌الاحزان، جامعةالقرآن و غیره یكی از نكات مثبتی است كه در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس؛ اولین مدیركلی كه آمد
در روز دوم نمایشگاه روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان فارس اولین مدیركلی بود كه از نمایشگاه قرآن و عترت استان بازدید كرد كه مسلماً چنین كاری موجب دلگرمی قرآنیان حاضر در نمایشگاه خواهد شد و خوب است كه مابقی مدیران نیز برای دلگرمی جامعه قرآنی هم كه شده حداقل بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند.

شاهچراغ(ع)؛ تنها حرمی كه آمد/ نمایشگاه قرآن، تنها برای قرآنیان نیست
برپایی روزانه مشاعره قرآنی در بخش نشست‌های عمومی نمایشگاه، یكی از پربازدیدترین بخش‌های نمایشگاه است چرا كه در آن مشاهده خردسالانی كه در سن كوچك شروع به غزلخوانی اشعار حافظ و حفظ آیات قرآن می‌كنند، برای هر بازدیدكننده‌ای مسرت‌بخش است.

پیشنهاد ستاد اقامه نماز برای رونق بیشتر نمایشگاه قرآن
محمد شریف حسینی، معاون آموزشی ستاد اقامه نماز فارس و مسئول غرفه این ستاد در این روز پیشنهاد بسیار مناسبی برای جذب مخاطبان بیشتر و مؤثرتر برای نمایشگاه داد و آن اینكه اداره‌كل ارشاد كه خود متولی برپایی این نمایشگاه است، از ظرفیت‌های درونی خود برای جذب مخاطبان بیشتر نمایشگاه استفاده كند به عنوان مثال دبیرخانه كانون‌های مساجد ارشاد فارس می‌تواند روزانه اصحاب حداقل دو مسجد به‌مدت نیم ساعت برای بازدید از این نمایشگاه همراه بیاورد كه مسلماً هم در رونق بیشتر نمایشگاه تأثیر شگرفی خواهد داشت و هم اهالی قرآن و مسجد می‌توانند نیازمندی‌های خود را در این نمایشگاه برطرف كنند.

امسال نبود برخی از اداره‌هایی كه پایه‌ ثابت نمایشگاه قرآن كه هر سال می‌آمدند، كمی احساس می‌شود، به عنوان مثال اداره‌كل آموزش و پرورش فارس، اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس كه البته مؤسسات وابسته به این سازمان در این نمایشگاه حضور دارند اما مسلماً حضور غرفه‌ای كه مختص به دارالقرآن این سازمان باشد، تأثیر دیگر و بیشتری برای قرآنیان خواهد داشت.

نمایشگاه قرآن، تنها برای قرآنیان نیست
كلام آخر اینكه نمایشگاه قرآن و عترت مسلماً تنها برای یك قشر خاص و مختص جامعه قرآنی نیست بلكه همه اقشار مختلف مردم می‌توانند از خدمات و محصولاتی كه در این نمایشگاه ارائه می‌شود به خصوص تعویض قرآن‌ها كهنه با نو و صحافی رایگان كتاب‌های قرآن و مفاتیح بهره جویند.

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=354

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =