آخرین خبرها

حسینی: نقش آفرینی دانشگاه ها در نشست خانواده مطهر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نشست هم‌اندیشی ستاد اقامه نماز فارس با علویان‌مهر، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شیراز امروز، ۵ شهریورماه برگزار شد.

سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس در این نشست با اشاره به برکات نماز و دعای حضرت ابراهیم(ع)، به ماندگاری مباحث مطرح شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در تلویزیون از ابتدای جمهوری اسلامی تاکنون اشاره كرد و گفت: اگر می‌خواهید در زمینه نماز در دانشگاه اتفاقی بیفتد، ابتدا باید در زمینه ارتباط دانشجویان با روحانیت بکوشید و در زمینه استحکام این ارتباط برنامه‌ریزی کنید.

وی در ادامه به برشمردن اقدامات ستاد اقامه نماز استان فارس اشاره كرد و گفت: برپایی ۷۰۰ نماز جماعت در مدارس، راه‌اندازی و نظارت بر اقامه نماز جماعت ادارات، و قرار دادن اجازه شرعی و قانونی ۲۰ دقیقه وقت اقامه نماز برای کارکنان دولت و همچنین برگزاری اجلاس‌های سراسری نماز از جمله فعالیت‌های این ستاد است.

حجت‌الاسلام محمدشریف حسینی، معاون فرهنگی و آموزش ستاد اقامه نماز استان فارس نیز در این نشست با اشاره به موضوع بیست و ششمین اجلاس سراسری امسال با موضوع «نماز و فضای مجازی»، خواستار همکاری و مساعدت دانشگاه و دانشجویان در تولید محتوای نمازی ویژه فضای مجازی شد.

وی افزود: علاوه بر این‌ها ستاد اقامه نماز برنامه‌های متنوعی نظیر اجرای نشست‌های خانواده مطهر، تشکیل شبکه یاوران نماز، برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، احیای نماز صبح مساجد با عنوان سفیران صبح، طرح منهاج به‌منظور احصا و گسترش نماز جماعت بازار، طرح مکنت ویژه مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و طرح‌های دیگری دارد که دانشگاه می‌تواند به‌طور مشارکتی در هرچه بهتر اجرا شدن طرح‌های مذکور نقش‌آفرین باشد.

علویان‌مهر، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این نشست گفت: عامل اصلی در بازدارندگی دانشجویان از منکرات، تاسی به قرآن کریم و نماز است که ما به عینه آن را در محیط دانشگاه شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اقامه نماز در دانشگاه، به‌خصوص در حوزه فرهنگی و دانشجویی گفت: آماده برگزاری نشست‌های تخصصی با مشارکت ستاد اقامه نماز در سطح دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی هستیم.

در ادامه این نشست، نادر امیدوار معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه نیز خواستار مساعدت فکری، فرهنگی و اجرایی ستاد اقامه نماز در اجرای برنامه‌های متنوع مرتبط در محیط دانشگاه شد و گفت: به‌منظور افزایش دغدغه‌مندی افراد درصدد برگزاری برنامه‌های مشارکتی در آینده نزدیک هستیم.

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=301

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =