آخرین خبرها

اجرای دومین كارگاه طرح «نیك» در شیراز

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمد شریف حسینی، مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز فارس امروز، ۱۳ شهریور، از برگزاری دومین دوره كارگاهی طرح نیك در شیراز خبر داد و گفت: طرح نیك یكی از طرح‌های زیربنایی ستاد اقامه نماز است تا كودكان در سنین خردسالی به نماز ترغیب شوند.
وی افزود: این طرح به‌دنبال اجبار فرزندان به نمازخوان شدن نیست، بلكه روش‌هایی را به مربیان مهد كودك‌ها می‌آموزد تا كودكان به خواندن نماز تشویق و ترغیب شوند و از سنین كودكی با این فریضه مهم الهی آشنایی مختصری پیدا كنند.
حسینی كارگاه مذكور را بر دو بخش اصلی تقسیم‌بندی كرد و گفت: بخش اول دوره شامل مباحثی جهت راهنمایی مربیان و والدین است كه از بخش‌های دیدگاه بزرگان دین اسلام، اهداف ترغیب و تشویق خردسالان به نماز، اصول ترغیب، روش‌ها و راهكارهای ترغیب، ضرورت هماهنگی بین مربی و والدین، محیط مناسب برای وضو و نماز خردسالان، آمادگی لازم در خردسالان جهت انجام فعالیت‌های ویژه نماز و چندین بخش دیگر تشكیل شده است.
وی قسمت دوم كارگاه طرح نیك را ارائه روش‌های عملی ترغیب خردسالان به نماز برشمرد و تصریح كرد: این كارگاه بر اساس كتاب آموزشی مقدمه‌ای بر روش‌های تشویق خردسالان به نماز تألیف ستاد اقامه نماز كشور و سازمان بهزیستی برگزار شده و در قسمت راهكارهای عملی، ۵۰ راهكار به عنوان مثال برای مربیان تبیین شده است.
مربی طرح نیك استان فارس از حضور بیش از صد نفر از مربیان مهدهای كودك شیراز با همكاری ستاد اقامه نماز بهزیستی استان فارس و اداره بهزیستی شیراز خبر داد و ابراز امیدواری كرد: والدین با این مربیان دلسوز همكاری لازم را به عمل آورند تا شهد شیرین آشنایی با نماز از سنین كودكی بر جان فرزندانمان بنشیند و در نوجوانی و وجوانی تبدیل به یك دغدغه برای والدین نشود.

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=319

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =