آخرین خبرها

اجرای طرح «نیك» برای مربیان مهد كودك‌های شیراز

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مربی طرح «نیك» ستاد اقامه نماز فارس امروز، دوم شهریورماه از برگزاری نخستین دوره این طرح برای ۴۰ نفر از مربیان مهد كودك‌های شیراز خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور آشنایی مربیان مهدهای كودك به روش‌های علاقه‌مندی و ترغیب نونهالان به نماز و همچنین استفاده از آنان به‌عنوان دعوت‌كنندگان سایرین به این فریضه الهی، همزمان با سراسر كشور در شیراز برگزار شد.
وی افزود: این طرح به‌صورت یك كارگاه ۴۰ نفره در روز دوشنبه، اول شهریورماه در سالن فتح‌المبین بهزیستی شیراز برگزار شد و دو كارگاه آینده جهت ۸۰ نفز از دیگر مربیان مهدهای كودك شیراز برگزار خواهد شد.
حسینی، میزان علاقه‌مندی مربیان و شركت‌كنندگان در دوره و همكاری سازمان بهزیستی در برگزاری این دوره را خوب و مثبت ارزیابی كرد و گفت: در تعالیم پیامبر اكرم(ص) و ائمه معصومین(ع) بر این مطلب تأكید شده است كه باید آشنایی كودكان با نماز به‌عنوان یك فریضه مهم و نجات‌بخش از سنین كودكی انجام گیرد.
وی ادامه داد: البته این مطلب بدین معنی نیست كه ما می‌خواهیم كودكانمان را اجبار به خواندن نماز كنیم، بلكه این برنامه‌ها صرفاً به‌منظور ترغیب و علاقه‌مندی آنان به نماز صورت می‌گیرد.
حسینی، آشنایی و استفاده مربیان از آموزش غیر مستقیم مانند شعر، داستان، ضرب‌المثل، بازی، كاردستی و سایر روش‌های مؤثر در آموزش كودكان را در این امر بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: بدون شك همراهی و هماهنگی والدین با مربیان مهدكودك در آشنایی و علاقه‌مندی كودكان به نماز تأثیر دو چندانی دارد و البته مقید بودن مربیان و والدین به نماز اول وقت و جماعت و همچنین میزان اهمیت دادن آن‌ها به این فریضه الهی از چشمان تیزبین كودكان دور نخواهد ماند.
یادآور می‌شود، دومین كارگاه آموزشی طرح نیك یا همان نماز یاوران كوچك در روز چهارشنبه، سوم شهریورماه در شیراز برگزار خواهد شد.

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=316

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سیزده =