آخرین خبرها

300 پرونده در بنیاد صیانت از خانواده به سازش قطعی منجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید گلستانی شامگاه امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: خانواده در کشور ما یکی از موضوعات اساسی و مهم در حوزه اجتماعی است که در این میان موضوع افزایش طلاق در چند سال گذشته موجب ورود آسیب‌های جدی به خانواده‌های ایرانی شده است.

وی افزود: امسال یکی از کارهای انجام شده در استان نهادسازی بنیاد خانواده بوده است که از ابتدای سال کار خود را در حوزه‌های مختلف اعم از مشاوره انجام داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه از سال 90 برآنیم تا بنیاد صیانت از خانواده را تأسیس کنیم که امسال موفق به ایجاد این بنیاد شدیم، ادامه داد: تاکنون با وجود 17 مشاور از نهادهای مختلف با انجام مشاوره‌های رایگان موفق شده‌ایم 300 پرونده را به سازش قطعی برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد صیانت از خانواده در استان که به عنوان نهاد مردمی شروع به کار کرده است می‌تواند در کاهش طلاق و ارائه آموزش به زوجین در قبل از ازدواج موثر باشد.

گلستانی تصریح کرد: در سال 93 با همکاری بهزیستی و کمیته امداد واحدهای مشاوره‌ای ما توانسته‌اند 787 پرونده طلاق را به سازش قطعی برسانند که جای بسی امید برای گسترش بنیاد صیانت از خانواده در استان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: در 9 ماهه امسال در استان 9.3 درصد کاهش ازدواج داشتیم که 20.7 درصد آن در حوزه شهری بوده است.

مهرداد نادری‌فر با اشاره به اینکه میزان طلاق طی امسال افزایش داشته است، افزود: میزان طلاق امسال 4.2 درصد افزایش داشته که در حوزه شهری طلاق در سال 93 نسبت به سال 92 به صفر رسیده است.

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=161

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =