آخرین خبرها

مديرعامل بنياد صيانت از خانواده: استفاده ي افراد آسيب پذير و ساير اقشار در معرض آسيب از برنامه هاي بنياد صيانت از خانواده

مديرعامل بنياد صيانت از نهاد خانواده استان فارس با حضور در شوراي معاونين دادستان عمومي وانقلاب به بحث و تبادل نظر درخصوص فعاليت هاي بنياد پرداخت.

به گزارش دريافتي آريا از شيراز،حجت الاسلام محمدشريف حسيني در ديدار با دادستان عمومي و انقلاب استان فارس ضمن تقدير از حمايت هاي ايشان از اجراي برنامه هاي بنياد اظهار داشت: بحمدالله بنياد هم براي افراد آسيب ديده برنامه هايي دارد و هم ساير اقشار مردم که در معرض آسيب و بزه هستند و در ادارات، ارگان ها، مدارس، دانشگاه ها و ساير مراکز جمعيتي مشغول به فعاليت هستند، بصورت داوطلبانه از برنامه هاي بنياد استفاده مي نمايند.

وي طرح آينه را از دوره هاي آموزشي محوري بنياد در سراسر کشور معرفي نموده و افزود: اين طرح به طرح مشابه خود که مدل هاي تعالي و کيفيت سازماني اروپايي مانند ( efqm) هستند پهلو مي زند و با استفاده از مباني رفتاري و ديني بومي بسيار اثربخش تر ظاهر شده است.

مديرعامل بنياد صيانت از نهاد خانواده استان فارس از آمادگي بنياد جهت اجراي اين طرح براي کارکنان دستگاه قضايي و حتي قضاتي که به تازگي مشغول به خدمت شده اند؛ خبرداده و ابراز داشت: همانگونه که مترصد اجراي اين طرح در تمامي ادارات متقاضي هستيم؛ با حمايت و انگيزه اي که بحمدالله در مسئولين رده بالاي قضايي استان سراغ داريم، مي توانيم طرح آينه را در مراکز قضايي به اجرا درآوريم و مطمئنا افراد شرکت کننده در اين طرح با انگيزه بالاتر و با روحيه پرنشاط تر به خدمت خود ادامه خواهند داد.

وي ضمن تاکيد بر فشار کاري قضات و کارکنان دستگاه قضايي اظهار داشت: افراد شاغل در اين مراکز به صبر و تحمل بيشتري از افراد عادي نياز دارند و همچنين بايد مراقب باشند که سختي شغل بر روابط خانوادگي آنان آسيبي وارد نسازد، لذا اجراي طرح هاي بنياد براي ايشان و حتي خانواده هاي آنان ضروري به نظر مي رسد.

حجت الاسلام محمدشريف حسيني طرح هاي بنياد را مبتني بر سه رويکرد: اصلاح، تغيير و ارتقاء رفتار برشمرده و ابراز داشت: به تناسب فعاليت هاي ذاتي دادسراهاي تخصصي و عمومي برنامه هايي را در محورهاي سه گانه فوق داريم که براي معاونين محترم دادستان ارسال مي نمائيم و اميدواريم با حمايت هاي بي دريغ دادستان محترم عمومي و انقلاب استان و معاونين استان، کمافي السابق به اجراي هدفمند اين برنامه ها نائل گرديم.

وي به برخي از ناهنجاري ها در فرهنگ رانندگي، نارضايتي مردم از برخي مامورين و ضابطين، گزارش هاي ارسالي به بنياد بصورت کتبي و شفاهي؛ آسيب هاي زنان مطلقه و بچه هاي طلاق اشاره کرده و افزود: برخي از آسيب ها در جامعه وجود دارد که مردم جرئت مطرح کردن آن را جهت پيگيري در مراجع قضايي ندارند و صرفا آن را به برخي از مشاورين خاص مانند روحانيون مطرح مي نمايند و بعضا اين مسائل مربوط به کانون هاي قدرت و ثروت است که اميدواريم با حمايت قاطعانه دادستاني بتوان به داد آنها بصورت عاجل و خارج از نوبت رسيدگي کرد و هويت گزارش دهندگان نيز محفوظ بماند.

حجت الاسلام حسيني هدف از زندان را اصلاح افراد دانسته و افزود: اين بنياد تقاضا دارد نهايت استفاده را از مجازات هاي جايگزين حبس توسط قضات محترم به عمل آيد و بخصوص نسل نوجوان و جوان را تاحد ممکن به دوره هاي آموزشي و اصلاحي خارج از محيط زندان معرفي نمود تا شاهد تغيير و اصلاح رفتار آنان باشيم.

وي همچنين درخصوص دوره هاي بنياد و شيوه معرفي افراد، اساتيد و ساعات و محتواي دوره ها توضيحاتي را ارائه نمود و گفت: دوره هاي ما مقطعي نيست و مزيت آن اين است که بعد از پايان دوره نيز ارتباط با افراد حفظ مي شود که مساله تغيير رفتار مداوم باشد.

وي مهارت محوري و نه صرف آموزش را از ديگر ويژگي هاي اين دوره ها دانسته و تصريح کرد: اين بنياد دوره ها را علاوه بر فارس در استان هاي بوشهر، خوزستان، هرمزگان، قم، قزوين، خراسان رضوي و شمالي با محوريت مربيان استان فارس برگزار نموده است.

در ادامه طهماسب يزدانيان دادستان عمومي و انقلاب استان فارس ضمن تقدير از فعاليت هاي بنياد گفت: درخصوص مجازات هاي تکميلي و تعليق و صدور قرار و مجازات هاي جايگزين حبس همچون خدمات عمومي رايگان و. .. مي توان از بنياد استفاده کرد و هدف قاضي اين است که فرد اصلاح شود و به زندگي برگردد نه اينکه صرفا زندان برود.

وي ادامه داد: بسيار مناسب است که پرونده هاي اختلافات خانوادگي در همان بدو ورود به دادسرا به مراکزي مانند بنياد صيانت ارجاع شود و اين بنياد سبب صلح و سازش و فصل خصومت گردد.

دادستان عمومي و انقلاب استان فارس تربيت خانوادگي را اولين مرحله تربيت افراد دانست و افزود: اين تربيت در جامعه تکميل مي شود و يک جامعه مدني و برخوردار از حقوق شهروندي هميشه بايد داراي مراکزي باشد که اين تربيت اجتماعي را دنبال کنند.

وي ضمن انتقاد از بي توجهي برخي از رانندگان خودرو در پرتاب زباله به خيابان اظهار داشت؛ رانندگان سرويس مدارس به هرگونه رفتار نامناسب اجتماعي بچه ها بي تفاوت هستند و اوج اين مسائل وقتي خود را نشان مي دهد که پرونده هاي مختلف تشکيل مي گردد.

يزدانيان تربيت اجتماعي بسياري از جوانان دهه قبل را به علت منبر و روحانيت دانسته و افزود: دشمن امروز به خوبي اين نکته را دريافته و با تبليغات سوء جوانان را از مساجد و منبرها جدا مي کند و پاي اينترنت و ماهواره مي نشاند تا به اهداف پليد خود دست پيدا کند.

وي ضمن اظهار حمايت خود و معاونين دادستاني از برنامه هاي بنياد صيانت از خانواده استان فارس اظهار داشت: درصدد هستيم مواردي که از لحاظ قانوني امکان ارجاع آن به بنياد وجود دارد حتما از اين ظرفيت استفاده کنيم.

در ادامه علي اصغر بلارک معاون پيشگيري از وقوع جرم دادستان استان فارس افزود: بحمدالله پرونده هايي را که به بنياد ارجاع داده ايم نتيجه خوبي گرفته ايم.

سرپرست مجتمع اجراي احکام ادامه داد: بسياري از خانواده هايي که پرونده جوانان آنان بعلت برخي جرائم به بنياد ارجاع گرديده بود از اجراي مشاوره ها و برنامه هاي بنياد بسيار اظهار خوشحالي نموده و اظهار کردند: تاثير اين برنامه ها را در روش و زندگي فرزندان خود مشاهده کرده ايم و اين جاي قدرداني از بنياد دارد.

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=185

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =