آخرین خبرها

مدیر امور روحانیون بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس: خیران نقش مؤثری در پیشگیری از معضلات اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام محمد عباسپور مدیر امور روحانیون و حوزه‌های علمیه بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در سراسر استان فارس در حال خدمت رسانی به صد و سه حوزه تشیع و 10 حوزه اهل سنت هستیم.

 

وی افزود: در سطح استان بیش از دویست و بیست خانواده از محرومان حوزه‌های علمیه را تحت پوشش داریم که بعضاً از سوی هیچ نهادی حتی بیمه، حمایت نمی‌شوند.

 

حجت الاسلام عباسپور تصریح کرد: خانواده‌ای که سرپرست خود را از دست می‌دهد مضطر می‌شود و باید مورد مساعدت ویژه مسؤولان قرار گیرد و گاهی خانواده‌هایی را مشاهده می‌کنیم که دو یا سه فرزند دانشجوی ممتاز با معدل بالای نوزده دارند ولی از لحاظ امرار معاش در مضیقه هستند و به خاطر اینکه سرپرست خانواده از دنیا رفته است به تحصیل آنان صدمه وارد می‌شود.

 

وی اظهار داشت: با برخی افراد و چهره‌های مذهبی و روحانی آشنایی داریم که یک تنه در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر در حال کار فرهنگی هستند و یا در روستاها اقدامات موثری دارند ولی از لحاظ مالی در مضیقه هستند و بجاست که خیران محترم به مساعدت آنان بپردازند.

 

حجت الاسلام عباسپور همچنین از رشد بی رویه و عدم نظارت بر برخی خیریه‌ها انتقاد کرد و افزود: مسؤولان یکی از خیریه‌ها از اینکه دویست نیروی کادر داشت و ماهیانه میلیاردها تومان درآمد؛ اظهار خوشحالی می‌کرد در صورتی که با هزینه‌های کمتر از این می‌توان کارهای فرهنگی ماندگار و موثری انجام داد و به داد خانواده‌ها رسید.

 

مدیر امور طلاب و حوزه‌های علمیه بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس همچنین از طراحی دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد مشاغل خانگی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

 

حجت الاسلام عباسپور در پایان گفت: باید همه خانواده‌ها توانمند شوند تا به راحتی امرار معاش کرده و از خیران محترم و دلسوز می‌خواهیم منابع مالی و اعتباری خود را در مؤسسات معتبر وارد کنند و با سرمایه گذاری‌های بجا و مناسب از شیوع طلاق واقعی و عاطفی جلوگیری کنند

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=183

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =