آخرین خبرها

فراگیر کردن آموزش‎های قبل از ازدواج ، اولویت بنیاد صیانت از خانواده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان با بیان این که  تجزیه و تحلیل آمارها نشان می‎دهد ، مهم‌ترین علت طلاق، فقدان آموزش‎های لازم قبل از ازدواج است گفت :  30 درصد اختلافات مربوط به کسانی است که تازه زندگی مشترک‎شان را آغاز کرده‎اند.

حسین شعبانی افزود : بنیاد صیانت از خانواده می‎تواند از طریق مشاورانی که در دفتر حمایت دادگستری فعالیت می‎کنند به زوجینی که در معرض طلاق هستند ، مشاوره فکری دهد.

وی با بیان این که در بنیاد صیانت از خانواده، افرادی که می‎توانند در ارتقای تحکیم بنیان خانواده مؤثر باشند، باید ورود کنند گفت : فعالیت این بنیاد در راستای حمایت از ازدواج، فراگیر کردن آموزش‎های قبل از ازدواج و کمک به ایجاد اشتغال برای زوجین فاقد کار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان افزود :  یکی از برنامه‎های دادگستری که پیش از این نیز به صورت آزمایشی اجرا شده است را برگزاری دوره‎های آموزشی قبل از ازدواج در دفترخانه‎های ثبت ازدواج و طلاق است.

شعبانی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‎های اجرایی استان در فعال‌سازی بنیاد صیانت از خانواده گفت: تهیه لوازم اولیه و جدول زمانبندی برای همکاری کارشناسان مشاور، تبلیغات شهری، تامین  اعتبار و معرفی طرح‎های قابل واگذاری به بنیاد از جمله مسائلی هستند که باید مورد توجه ادارات قرار بگیرد.

وی با بیان این که مهم ترین نیاز فعلی بنیاد صیانت از خانواده ، تامین ساختمان برای استقرار این نهاد است گفت : در نامه‎هایی به شهرداری و شورای شهر گرگان خواستار حمایت آنان شده ایم اما تا کنون جواب قانع کننده ای از سوی این نهاد دریافت نکرده ایم.

شعبانی با بیان اینکه هیئت امنای بنیاد صیانت از خانواده در استان شکل گرفته است، تصریح کرد: هیئت مدیره بنیاد نیز با ترکیب 9 عضو اصلی و دو عضو علی‎البدل تعیین شدند.

لینک خبر

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=103

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 9 =