آخرین خبرها

اولین جلسه مجمع علمی بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس دكتر ذبيح اله خدائيان در جمع اساتيد حوزه و دانشگاه و فعالان حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي استان افزود: اگر برنامه هايي در راستاي ايفاي نقش تربيتي خانواده ها تهيه و تدوين شود به صورت طبيعي بسياري از آسيب هاي جامعه كنترل خواهد شد.

وي مصداق اهميت خانواده را تأييدات شرع مقدس اسلام بر امر ازدواج و مضموم دانستن طلاق به عنوان مغصوب ترين حلال دانست و خاطر نشان كرد: متأسفانه كم توجهي به اين حوزه و تلاش دشمنان در جهت تضعيف بنيان هاي اخلاقي خانواده باعث شده است آسيب هاي بسياري با ريشه طلاق در جامعه ايجاد شود.

نماينده عالي قوه قضاييه در فارس شيوع ازدواج هاي اينترنتي و خياباني و ازدياد جمعيت كيفري زندانيان را حاصل بي توجهي به امر مهم ازدواج خواند و يادآور شد: متأسفانه ديدگاه غالب افراد در مباحث امنيتي برخورد با مجرمان است كه معمولاً نگاهها به سمت و سوي دستگاه قضايي معطوف مي شود؛ اما هرگاه مباحثي در خصوص پيشگيري از آسيب ها و جرائم مطرح مي شود هيچ نهاد و يا سازماني خود را مسئول نمي داند.

خدائيان با اشاره به سرنوشت کودکان طلاق كه ناخواسته درگير اين آسيب مي شوند گفت: متأسفانه هيچ نهاد و يا سازماني به فكر بچه هاي طلاق نيست و چه بسا همين افراد در نهايت دچار دام هايي شده و سر از زندان ها در مي آورند.

وي توجه به استحكام و صيانت از بنيان خانواده را در درجه اول اهمیت و  امري همگاني و بخصوص در حوزه فعاليت نهادهاي فرهنگي خواند و افزود: تشكيل اين بنياد علمي كه با محوريت معاونت اجتماعی پيشگيري از وقوع جرم دادگستري و همكاري روحانيت معظم و اساتيد دانشگاه و صاحبنظران فرهنگي استان انجام شده است حكايت از شناخت و دلسوزي اعضا دارد كه با تمركز بر فعال ساختن نهادهاي غيردولتي به خصوص در امر مشاوره مي توانند گام هاي مؤثري در این زمینه بردارند.

رئيس شوراي قضايي استان در ادامه بر تشكيل مجامع خيريه در راستاي كاهش آسيب به خانواده ها و تعيين تكاليف اجرايي كارساز به سازمان هاي دولتي و غيردولتي فعال در امور خانواده تأكيد كرد.

خدائيان همچنين خاطر نشان ساخت: با طرح اولين شكايت، اولين گام در جهت از هم پاشيدگي خانواده برداشته مي شود؛ لذا بايد تلاش ها در جهتي تمركز يابد تا قبل از طرح مباحث خانواده ها در محاكم و دادگاههاي خانواده با ارائه مشاوره هاي مناسب مسائل به سمت سازش سوق داده شود، چرا كه الزام به تمكين زن در خانواده و يا پرداخت نفقه توسط مرد با حكم دادگاه هيچ گاه نمي تواند در كاهش آسيب هاي خانوادگي ثمربخش باشد.

رئيس كل دادگستري فارس در ادامه تصريح كرد: قانون جديد حمايت از خانواده كه اخيراً لازم الاجرا شده است، حضور مشاور زن در محاكم خانواده را الزامي ساخته تا تحت نظارت قضات به هدايت و ارائه مشاوره مؤثر به زوجين و قبل از طلاق بپردازد.

خدائيان در پايان با هشدار نسبت به تلاش هاي دشمن و برنامه ريزي هاي دقيق آنان در از بين بردن قبح طلاق در جامعه گفت: كساني كه از حقوق زن در جوامع غربي صحبت به ميان مي آورند از زنان به عنوان كالاهاي تبليغاتي استفاده مي كنند كه اين امر خود حاكي از سراب بي سرانجام و دام دشمنان برای تضعیف فرهنگ اسلامي ماست.

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=174

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =