آخرین خبرها

برگزاری جلسه هیات امنای بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس

جلسه هيات امنای بنیادصیانت از خانواده استان فارس روز سه شنبه مورخ 15/12/91 در محل دفتر نهاد نماینده محترم ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شهرستان شیراز به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری(ریاست محترم هیات امناء) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سد محی الدین طاهری ضمن خوشامدگویی به حضار؛ مباحث خانواده را مورد تأکید شورای فرهنگ عمومی استان برشمرده و افزودند:

متأسفانه دشمنان در بعضی مواقع اسلام را بیشتر از ما شناختند؛ لذا نظر به اهمیت فوق العاده بنیان خانواده در تعالیم اسلامی، آنها برای نابودی این بنیان سالها درحال برنامه ریزی و اقدام هستند. ایشان در ادامه اولین قدم بنیاد را حساس کردن مسئولین، جامعه و خانواده ها نسبت به معضلات و آسیب هایی که گریبانگیر این کانون مقدس گردیده برشمرده و به مسأله مشاوره اشاره نمودند که؛در مشاوره ها باید مجموعه قوی از افراد اجرایی و با وسعت وقت بیشتر فراهم آورد تا فعالیتها پر رنگ تر از گذشته انجام شود.

ریاست محترم هیأت امنای بنیاد صیانت از خانواده استان فارس ضمن ابراز ناراحتی از کسب مقام ششم در ((آسیب طلاق)) در سال 1390 افزودند: استان فارس یک استان معنوی است.حتی در زمان  حضرت امیر المومنین علی(علیه السلام) دارای تاریخ و سوابق درخشانی بوده است. بعضی از شهرستان های آن مانند جهرم، استهبان، کازرون و.. همیشه شاخص بوده اند؛ این استان مأمن خانواده اهل بیت(علیهم السلام) بوده است؛ لذا باید برای صیانت از نهاد خانواده  قدم های بزرگ تری برداشته شود.

ایشان در پایان به مسافرت خود به چندین کشور اروپایی اشاره نموده و ادامه دادند: موقع عصر، این شهرهای بزرگ مانند قبرستان خالی از رفت  آمد می گشت. همه به خانه میرفتند مگر تعدادی معدود و معلوم الحال.باید متوجه باشیم غرب برای ما برنامه ای مینویسد که خودش برای مردم غرب تجویز نمیکند. پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) طَبِیبٌ دَوَّار بِطِبّه بود. درمباحث خانوادگی نیز ما باید اینگونه رفتار کنیم. در شبانه روز 722 طلاق درکشور اتفاق میافتد؛ این فاجعه است. طلاق های عاطفی هم قابل آمارگیری نیست. باید زندگی ها را مستحکم کنیم.

لازم به ذکر است در ادامه هرکدام از اعضای هیأت امنای بنیاد مطالبی را بیان نمودند که اهم مصوبات بشرح ذیل بحضورتان تقدیم میگردد:

1)            حساس نمودن مسئولین استانی به آسیب ها و مشکلات خانوادگی که متوجه خانواده ایشان نیز خواهدگردید!

2)            کمک به استحکام اعتقادات شیعی و اسلامی درجامعه.

3)            رایزنی جهت تأمین مکان بنیادصیانت از خانواده استان توسط اداره کل بانوان و امورخانواده استانداری و اوقاف و امورخیریه استان.

4)            راه اندازی مجمع خیرین.

5)            تهیه نقشه راه درحوزه خانواده برای سال 1392 توسط بنیاد.

6)            همسوسازی دستگاه های ذیربط درحوزه خانواده توسط بنیاد.

7)            استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی جهت تقویت بنیادصیانت و ارائه تمامی برنامه های بنیاد به شورا از طریق دفتر امام جمعه محترم جهت تصویب در شورا.

8)            استفاده از بیانات مقام معظم رهبری((دام ظله العالی)) دربجنورد به عنوان نقشه راه.

9)            تقویت مجمع علمی بنیاد و استفاده از نخبگان، اندیشمندان و افراد فعال درحوزه خانواده .

10)            جلسات هیات امنا(جهت ارزیابی برنامه ها) بصورت فصلی برگزار شود.

11)            با توجه به رشد فزاینده آمار طلاق در روستاها، برنامه ریزی مدوّنی جهت روستاها نیز تهیه شود.

12)            با توجه به اعلام امادگی مدیرکل محترم دفتر خانواده وامور بانوان استانداری، مقرر شد این مرکز بعنوان یکی از مراکز بنیادصیانت در نظرگرفته شود.

13)            مقرر شد این سخن مقام معظم رهبری((دام ظله العالی)) بعنوان سرفصل برنامه های بنیاد دنبال شود:”ازدواج اگاهانه ، آسان و بهنگام”

14)            مقرر شد بنیادصیانت، مطالبه کننده مسائل حوزه خانواده از مراجع مربوطه(دولتی و غیر دولتی) باشد.

15)            مقرر شد در هرکدام از جلسات بنیادصیانت؛ یکی از مسئولین جهت پاسخگویی دعوت شود.

16)            مقرر شد مدیرعامل بنیاد  نسبت به تهیه محتواهای متقن مرحله بندی شده خانواده]از قبل از ازدواج تا تربیت فرزند و..[ با استفاده از ظرفیت مجمع علمی؛ اقدام نماید.

17)            پیشنهاد شد رشته حوزوی و دانشگاهی مختص خانواده اسلامی راه اندازی گردد.

18)            درخصوص رشته مطالعات زنان تبادل نظر گردید و مطرح شد که متاسفانه نظارتی بر این رشته و سر فصل های آن(ظاهرا) وجود ندارد.

مقرر شد جناب آقای مرادی طرح خویش در زمینه “ازدواج آسان” را مکتوب و به مدیرعامل بنیاد تحویل نمایند تا درصورت تصویب درهیات امنا؛ درشورای فرهنگ عمومی مطرح گردد و زمینه های اجرای آن برنامه ریزی شود.

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=191

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =