آخرین خبرها

گزارشی از اهم فعالیتهای بنیاد صیانت از نهاد خانواده

در تاریخ 06/07/1391  و همزمان با میلاد  ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بنیاد صیانت از نهاد خانواده با حضور رئيس‌ کل دادگستري استان ، معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم و جمعي از مسئولين، بنياد صيانت از نهاد خانواده در محل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان آغاز به‌ کار کرد.

نگاهی به اهم فعالیتهای بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان خراسان جنوبی

اولین نشست در خصوص تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده

در تاریخ 20/10/1390 منظور تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده اولین جلسه با حضور ریاست محترم دادگستری  استان ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ، معاون بهزیستی استان ، مشاور فرهنگی رئیس کل دادگستری و مدیر کل خانواده و امور بانوان استانداری برگزار گردید .

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان با بیان شرح اجمالی از وظایف بنیاد و اهداف تشکیل آن ، به فعالیت این نهاد در قالب سازمانی مردم نهاد تأکید نمودند.

ایشان با اشاره به اینکه هیئت مؤسس باید با تشکیل این بنیاد ، موضوع استحکام خانواده را با دقت و درایت خاصی در دستور کار قرار دهند ، تا از آسیب های متوجه این نهاد مقدس کاسته شود .

دومین نشست در خصوص انتخاب هیئت امناء

دومین نشست در خصوص انتخاب هیئت امناء بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان  با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ، امام جمعه شهرستان بیرجند ، مشاور فرهنگی دادگستری و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل دادگستری کل استان  برگزار گردید .

در این جلسه پس از بیان ضرورت تأسیس بنیادی ، جهت صیانت از نهاد خانواده توسط امام جمعه محترم و جناب آقای باقری ، لیست اسامی پیشنهادی هیئت امناء تعیین گردید .

سومین نشست در خصوص انتخاب هيئت مديره با حضور هیئت امناء

در تاريخ  14/12/1391 سومین نشست با حضور جمعی از فعالین فرهنگی و هیئت امناء بنیاد صیانت از نهاد خانواده  در محل دادگستری استان برگزرار گردید.

 این جلسه که به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان صورت گرفته بود با پیشنهاد چند تن پایان یافت .

چهارمین نشست در خصوص انتخاب هیئت مدیره

در تاریخ21/05/1391  با حضور هشت تن از اعضای هیئت امناء و و پنج تن از فعالین فرهنگی به منظور انتخاب هیئت مدیره بنياد صيانت از نهاد خانواده استان صورت گرفته بود پس از ایراد سخن توسط آقایان باقری ، فرازی و سیاوشی  با انتخاب چند تن پايان يافت.

در این جلسه جناب حاج آقای باقری با اشاره به آمار رو به  افزایش طلاق و آثار زیان بار آن  بر جامعه ، ضرورت پيشگيري از آسيب هاي خانواده را لازم شمردند و بیان نمودند که این  یکی از وظایف  پیش بینی شده در بنياد صيانت از  نهاد خانواده است .

سپس آقاي سياوشي يكي از فعالان در حوزه فرهنگي و خانواده با بیان چند آسیب در حوزه خانواده و همچنین تلاش دشمن در قالب جنگ نرم ، جهت انهدام و فروپاشي خانواده بر ضرورت تشكيل چنین نهادی تأکید نمودند .

ایشان همچنین با اشاره  به اینکه نيروها و ارگان هاي دولتي به تنهایی ، كفاف مقابله و پيشگيري از آسيب هاي خانواده ندارند ضرورت استفاده از نیروهای مردمی را گوش زد نمودند .

 سپس آقاي فرازي نیا به بیان چارچوب تشكيلاتي بنيادصيانت از نهاد خانواده پرداختند .

 جلسه با مشخص شدن اعضای هیئت مدیره و تبیین وظایف هر کدام از ایشان پایان یافت .

فعالیت های انجام گرفته :

افتتاح بنیاد صیانت از نهاد خانواده

 جذب فعالین فرهنگی

 برگزاری کارگاه آموزشی خانواده خوشبخت

 برگزاری نمایشگاه خانواده

افتتاح بنیاد صیانت از نهاد خانواده

در تاریخ 06/07/1391  و همزمان با میلاد  ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بنیاد صیانت از نهاد خانواده با حضور رئيس‌ کل دادگستري استان ، معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم و جمعي از مسئولين، بنياد صيانت از نهاد خانواده در محل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان آغاز به‌ کار کرد

رئيس‌کل دادگستري استان  در مراسم آغاز به کار اين بنياد در بیرجند، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع) ، تشکيل بنياد صيانت از نهاد خانواده را حرکت مبارکی دانسته که بايد در زمينه ارتقاي سلامت و حفظ کانون خانواده تلاش کند تا اين نهاد مقدس به جايگاه واقعي خود برسد.

تعیین چارت اولیه بنیاد صیانت از نهاد خانواده

در آغاز فعالیت بنیاد صیانت از خانواده ، نشست هایی با فعالین فرهنگی منعقد گردید که باعث شد كليه افراد بر حسب علاقه و تخصص,     در چارت تشكيلاتي پیش بینی شده  سازماندهی شوند. چارت اوليه بنياد از زير شاخه هاي زير تشكيل شده است.     

 مديريت برنامه ريزي

الف)اتاق فكر        ب) مجلس علمي (مهستان)       ج) شوراي سياستگذاري

 مديريت اجرائيات

 مديريت روابط عمومي و تبليغات

برگزاری کارگاه آموزشی خانواده خوشبخت

در تاریخ 26/07/1391  همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) ، كارگاهي با موضوع آشنایی با مهارت های زندگی با حضور دكتر شاهين فرهنگ و جمعی ازمسئولين استاني و زوج هاي جوان برگزار گردید.

برگزاری نمایشگاه هفته ازدواج

در تاریخ 26/7/91 همزمان با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، نمایشگاهی در محل دائمي نمایشگاه های بین المللی استان دائر گردید

این نمایشگاه که با هدف معرفی فعالیت ها و اهداف بنیاد صیانت از نهاد خانواده برگزار شد توانست با ارائه محصولات فرهنگی مناسب پیرامون مباحث مرتبط با خانواده و توزیع بروشور های تبلیغاتی مورد استقبال مراجعین قرار بگیرد. برپایی این نمایشگاه عامل آشنایی و همکاری جمعی از اساتید و علاقمندان با بنیاد صیانت از نهاد خانواده گردید.

فعالیت های انجام گرفته :

جذب  و سازماندهی اعضای جدید

 نشست اعضا در هفته خانواده

 نهایی شدن طرح ها ی اجرایی

 برگزاری مسابقه کتابخوانی

 افتتاح کتابخانه تخصصی خانواده در بنیاد

جذب و سازماندهی اعضای جدید 

پس از برگزاری نمایشگاه  با هدف جذب نیروهای فعال و مجرب ، از اساتید و علاقمندان به فعالیت در این حوزه دعوت به عمل آمد .

نشست اعضای بنیاد صیانت از نهاد خانواده در هفته خانواده

در تاریخ 21/08/1391 نشستی با حضور مدیرعامل، معاون و اعضای بنیاد در محل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان برگزار گردید. این جلسه که با محوریت بحث و تبادل نظر پیرامون پیش نویس طرح های اجرایی هفته خانواده منعقد شده بود با بحث در مورد نقشه راه بنيادو نيز نهایی شدن شيوه نامه اوليه طرح هاي اجرایي آن در استان به پایان رسید.

نهایی شدن طرح های اجرایی

از ابتداي تشكيل بنياد تا اكنون جلسات مختلفي با حوزه های مختلف بنیاد  برگزار گردید و مقرر شد که پس از انجام هماهنگي هاي لازم ، بعنوان اولين طرح عملياتي در فاز حساس سازي، نخستين دوره طرحي براي فردا در 7 مسجد ، 2 دانشگاه ، 1 پادگان ، 1 امامزاده صورت پذيرد.

برگزاري مسابقه كتابخواني در شبكه كتابخوانان حرفه اي (با مشاركت  نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور)

با همكاري اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان مسابقه اي از كتاب گلبرگ زندگي بصورت آنلاين در شبكه كتابخوانان حرفه اي به آدرس www.booki.ir  برگزار گرديد كه به برندگان جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد.

افتتاح کتابخانه بنیاد

همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی ، کتابخانه تخصصی خانواده با رویکرد شناخت جامع آسیب های حوزه خانواده  در محل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان افتتاح گردید .

فعالیت های انجام شده :

برگزاري سلسله نشست هاي خانواده و سبك زندگي

با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در استان خراسان شمالي در ديدار با جوانان در مورد فرهنگ و سبك زندگي، بر آن شديم تا سلسله مباحث و كارگاه هايي را براي اقشار مختلف مخصوصاً مسئولين تأثيرگذار استاني برگزار كنيم كه مقدمات و هماهنگي هاي اوليه آن با اساتيد صاحب نظر صورت گرفته و انشاالله به زودي اولين كارگاه آن برگزار خواهد شد.

تدوين نقشه راه براساس پتانسيل هاي موجود در استان

با توجه به آنكه رويكرد فعاليت هاي اجرايي بنياد از استاني به استان ديگر به دليل پتانسيل هاي مختلف آنها ممكن است تا حدي متفاوت باشد، نقشه راه فعاليت ها بصورت بومي محور توسط معاون بنياد استان ابلاغ گرديد. در اين طرح ضمن خدمات عمومي، روندي زنجيره اي براي شناسايي، جذب و بكارگ است.

انجام هماهنگي هاي اوليه جهت تدوين كتاب : خانواده از دفاع مقدس تا دفاع مطهر

با توجه به اينكه فضاي خانواده ها در زمان دفاع مقدس بسيار ارزش محور بوده و بعد از گذشت زمان اين ارزشها دچار تغييرات شده، احساس شد در مورد فرهنگ و سبك زندگي در جامعه كنوني بايد انديشيد و همانطور كه رهبر فرزانه انقلاب نيز فرموده اند: سبك زندگي تابع تفسير ما از زندگيست. بنابراين بر آن شديم كه ضمن پرداختن به موضوع خانواده در زمان دفاع مقدس، به مقايسه و ايجاد الگو در سبك زندگي كنوني پرداخته شود كه علي الخصوص براي اهل انديشه بسيار راهگشا خواهد بود، انشاالله.

 

گزارش از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان جنوبی

 

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=55

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =