آخرین خبرها

بنیاد صیانت از نهاد خانواده بهترین پایگاه برای رفع مشکلات خانوادگی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت ‌الله عباسعلی سلیمانی عصر شنبه در جلسه هیئت موسس بنیاد صیانت از نهاد خانواده اظهار داشت: صیانت از خانواده در معنای واقعی به معنای صیانت از جامعه و صیانت از دستگاه قضایی است.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ های کشور مانند ازدواج‌ های تحمیلی، باید پژوهش‌ های علمی نیز با قوت بیشتری انجام شود.

وی افزود: متاسفانه امروز کمترین اختلافات خانوادگی به جای عمل کردن به دستورات قرآن به محاکم قضایی کشانده می ‌شوند که روند طولانی را نیز باید طی کنند در حالیکه بنیاد صیانت از نهاد خانواده بهترین پایگاه برای رفع مشکلات خانوادگی است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان داشت: مشکلات جامعه در بعد فرهنگی ناشی از غفلت به نهاد خانواده است زیرا آنگونه که باید توجهی به قداست این بنیاد و برکات آن نشده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: بنیاد خانواده از نهادهای مقدس در جمهوری اسلامی می باشد که توجه و عنایت ویژه ای به آن شده است.

وی افزود: امروزه آسیب ‌های اجتماعی باعث تزلزل بنیاد خانواده شده که باید شناسایی شوند.

وی اظهار داشت: ازدواج ‌های تحمیلی و خیابانی جوانان و تجمل‌ گرایی از جمله آسیب‌ های اجتماعی است که بنیاد خانواده را تهدید می کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اعتیاد نیز از دیگر آسیب های اجتماعی است که باید ریشه آن در جامعه خشکانده شود.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان افزود: بنیاد صیانت از نهاد خانواده بنیادی مردمی و غیر دولتی است که زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تشکیل شده است و باعث کاهش معضلات و آسیب ‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان می شود.

وی بیان داشت: متاسفانه رشد فزاینده پرونده ‌های خانوادگی در دستگاه قضایی یکی از دغدغه‌ های این دستگاه است که امیدواریم با تاسیس این بنیاد حجم اینگونه پرونده‌ ها به دادگاه ‌ها کاهش یابد.

لینک خبر

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=34

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =