آخرین خبرها

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد: عوامل بروز اختلافات و جدایی در خانواده ها باید شناسایی و ریشه کن شود

نشست اعضای هیات امنا و شورای عالی سیاست گذاری بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ،رئیس کل دادگستری و سایر اعضا برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت ا… ناصری با اشاره به اینکه هدف زندگی و شیوه آن در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است گفت: سبک زندگی ما در حال حاضر به سمت زندگی غربی سوق پیداکرده و همین مساله منشا اختلافات زیادی شده است.
وی بر برنامه ریزی برای کارزنان در بیرون از خانه تاکید نمود و افزود : ساعت کار زنان نیز در بیرون از منزل نباید از 4 ساعت بیشتر شود و مابقی وقت آنها باید صرف رفاه همسران و فرزندان آنها شود.
آیت ا… ناصری خاطرنشان کرد: باید بیشتر از توان خانمها در منازل استفاده نمود و زنان مشاغلی را انتخاب نمایند که بتوانند در منزل انجام دهند و در عین حال به خانواده خود نیز رسیدگی نمایند نظیر مشاغل بافندگی و …
وی در خاتمه تصریح نمود: باید کلاسهای درس در دانشگاهها ومحل اشتغال زنان و مردان در ادارات تفکیک شود و در فیلمها نیز سبک زندگی اسلامی مدنظر قرار گیرد.
در ادامه رئیس کل دادگستری استان یزد نیز صیانت از بنیاد نهاد خانواده را از دغدغه های نظام مقدس اسلامی عنوان کرد و گفت : در راستای حفظ این نهاد مقدس امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است و باید تلاش گردد این نهاد به بهترین نحوحفظ شود.
غلامحسین حیدری اظهار داشت: جهت تحکیم بنیاد خانواده در استان برای اولین بار پرونده های مربوط به طلاق توسط تیم مشاوره ای سازمان بهزیستی بررسی و نسبت به صلح و سازش اقدام می شود و در صورت اعلام این تیم مبنی بر عدم امکان صلح و سازش، پرونده در محکمه رسیدگی و رای صادر می شود.
وی افزود: از زمان تشکیل این تیم مشاوره ای 1074 زوج از سوی دادگستری جهت صلح و سازش به سازمان بهزیستی استان معرفی شدند که با تلاش تیم مشاوره های بهزیستی بیش از 30 درصد از پرونده های طلاق منجر به صلح و سازش شده است.
وی تصریح نمود: طرفین این پرونده ها به زندگی مشترک خود بازگشته اند و در حال گذران زندگی هستند و دیگر تقاضای طلاق از بابت آنها مطرح نشده است.
وی علت اصلی طلاق در بسیاری از پرونده ها را عدم آشنایی زوجین با وظایف و حقوق اسلامی خویش ذکر کرد و افزود :  چنانچه زوجین با حقوق اسلامی خویش در قبال هم آشنا شدند قطعا مشکلات خانوادگی هم پیش نمی آید.
حیدری در خاتمه افزود : لایحه در خصوص تشکیل تیم مشاوره ای جهت صلح و سازش در پرونده های طلاق با کمک بهزیستی تدوین و به مجلس ارائه شده که در صورت تصویب قانون جدید این تشکیلات نیز به محاکم خانواده اضافه می گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=121

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =