آخرین خبرها

اولین جلسه همفکری و تبادل نظر و درخواست همکاری با فعالان فرهنگی شهرستان شیراز

در این جلسه جناب حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رنجبر( استاد دانشگاه و صاحب نظر در مسائل فرهنگی) به شرح سوره مبارکه انشراح پرداخته و توجه جدی حاضرین را به مضامین عالی سوره در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی خواستار شدند.

ایشان برنامه اساسی اسلام را در سه سرفصل 1- مدیریت تفکر و توجه به علم  2- حفظ وحدت  3- توجه به انحرافات جنسی و مشکلات بانوان  خلاصه نموده و افزودند: در حال حاضر نیز این سه مساله از مهمترین دغدغه های مسئولین فرهنگی است.

در ادامه جناب حجت الاسلام محمد شریف حسینی سرپرست پیشگیری های اجتماعی فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس ضمن تبریک عید مبعث به مقایسه  ای بین آمار ورودی پرونده  های کشور چین و جمهوری اسلامی ایران پرداخته و افزودند: گرچه

بعضی از کارها به علت دین و مذهب در کشور چین از جمله جرائم محسوب نمی شود اما با بررسی تناسب جمعیتی در این دو کشور جای تاسف است در شهر ما بعنوان سومین حرم اهل بیت  جرایم سرقت و قتل در رتبه اول قرار دارند!

ایشان در ادامه به اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) جنگ نرم را یک واقعیت انکار ناپذیر دانسته و افزودند: در جنگ نرم نیز مانند جنگ سخت باید سلاح در دست گرفت و خاکریز ایجاد کرد. در جنگ سخت؛ سنگر فردی و اجتماعی و تدارکاتی  لازم بود الان هم نیاز داریم هر فردی سنگر خود را بنا کند و خود و خانواده اش را بنا به آیه شریفه (( قوا انفسکم و اهلیکم نارا)) از جرائم و آسیب های اجتماعی حفظ نماید و سپس در سنگر اجتماع به یاری سایرین بشتابد.

حجت الاسلام حسینی به تشکیلات تفصیلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اشاره و افزودند: در سال جاری 206 عنوان برنامه برای فعالیت داریم که به یقین با  همکاری ادارات و ارگان های خصوصی و یاری فعالان فرهنگی می توان به این برنامه ها پرداخت و از وقوع جرائم تاحدود زیادی پیشگیری نمود.

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=201

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفت =