آخرین خبرها

تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده در سمنان

احمد سیاوش پور، در اولین نشست این بنیاد در دادگستری استان سمنان با اشاره به نقش نهاد خانواده گفت: هر جا پایه و اساس نهاد خانواده و پیوستگی اخلاقی وعاطفی بین خانواده مستحكم باشد، شاهد جامعه ای سالم، با اخلاق و ارزش گرا هستیم.
رئیس کل دادگستری استان سمنان، با اشاره به وضعیت خانواده و خلاء گرایش به معنویت و اخلاق در غرب اظهار داشت: رصد دعاوی و اختلافات موجود در پرونده های قضایی، حاكی از نیاز جامعه به ارتقای اخلاق و اعتقادات در جامعه و نهاد اصلی آن یعنی خانواده است.
وی یادآور شد: یك اختلاف خانوادگی چندین پرونده قضایی اعم از تمكین، مهریه، طلاق و … را موجب می شود که پیشگیری از بروز این اختلافات نیازمند تشکیل یک نهاد منسجم با پشتوانه و حضور افرادی آگاه اعم از روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه و معتمدین است.
سیاوش پور، با تاكید بر اینكه دستگاه قضایی توجه خاصی به پیشگیری از وقوع جرم دارد تاكید كرد: با تاسیس معاونتی فعال، این وظیفه قانونی به طور جدی پیگیری می شود و قصد داریم، مانع بروز اختلافات و وقوع جرائم در زمینه های مختلف و انتقال این مشكلات به آخرین مرجع رسیدگی یعنی دستگاه قضایی شویم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، نیز مجمع عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده را تاکنون متشكل از ۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: در تشکیل این مجمع از تمامی ظرفیتهای موجود اعم از روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، کارشناسان و … استفاده شده است.
قادری افزود: ۱۶ نفر از این اعضا هیئت امنای این بنیاد در استان را تشکیل می دهند که ۶ نفر از آنها اعضای حقوقی و ثابت و ۱۰ نفر دیگر با پیشنهاد اعضای مجمع عمومی به عنوان هیات امنای بنیاد صیانت از نهاد خانواده شعبه سمنان انتخاب شده اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، رییس كل دادگستری استان، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیركل بهزیستی و مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره)،شش نماینده ثابت این بنیاد می باشند.
همچنین در این جلسه اعضای هیئت مدیره بنیاد صیانت از نهاد خانواده سمنان به شرح ذیل انتخاب شدند: احمد سیاوش پور، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر عبدوس، مهین نوروزی فر، سید موسی طباطبایی، شاهرخ مکوند حسینی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و حجت الاسلام محسن فاطمی نیا و محمدبنائیان سفید به عنوان عضو علی البدل و حجت الاسلام حسینعلی قدرتی و امیر خراسانی به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و علی البدل تعیین شدند.
گفتنی است اعضای هیئت مدیره، علیرضا ایزدپور را به عنوان مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان، منصوب کردند.

 

لینک خبر

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=49

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =