آخرین خبرها

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز: برای زوجین؛ مشاوره خوب است اما کلاس اخلاق لازم است

ايشان  افزودند: اگرچه همه عالم جزء نشانه های خدا هستند اما چند نمونه در قرآن کریم بر نشانه بودن آنها تاکید شده است که از جمله آنها می توان به خانواده اشاره کرد.

ایشان جمله ” لتسکنوا الیها ” را نشان دهنده این مطلب دانستند که تفاوت این نشانه الهی آن است که سبب آرامش فرد و جامعه می گردد.

ایشان در ادامه خواستار بیان ابعاد مودت و رحمت که به سبب خانواده ایجاد می شود، برای جامعه گردیده و افزودند: در عرب این معنا خیلی جایگاه ندارد اما اصل ارزشمندی است که در جامعه ما ” ایران ” موجود است. و طلاق یک امر قبیح است و مردم به یک زن و مرد طلاق گرفته دید بدی دارند که این قبح باید حفظ شود. همگان باید بدانند که طلاق؛ مبغوض ترین حلال است.

ایشان در ادامه افزودند: چرا فقط ازدواج گروهی باید در دانشگاه باشد؟ چرا خیرین ما امکانات را فراهم نمی کنند؟ چرا صدا و سیمای ما یک زندگی مرفه را ترویج می کند؟ بسیاری از مرفه نشینان به ما مراجعه می کنند، حاضرند در یک اتاق زندگی کنند، اما زندگی آرامی داشته باشند؛ پس پول، امکانات و رفاه، آرامش ایجاد نمی کند، بلکه اخلاق و رفتار خوب سبب آرامش  می شود. باید برای زوجین کلاس اخلاق بگذاریم. مشاوره خوب است اما کلاس اخلاق لازم است

بهترین راه صیانت از خانواده این است که اخلاق در خانواده ها رواج پیدا کند.

ایشان در پایان مجمع علمی را از متشکل از فرهیختگان جامعه برشمرده و افزودند: باید کارهایی بدور از شعارزدگی، آرام و جذاب در خانواده اجرا کنیم و کمک کنیم تا سکون و آرامش در خانواده ها ایجاد شود.

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=229

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =