آخرین خبرها

برپایی دوره آموزشی «بیان» ویژه طلاب بانوی حوزه‌های علمیه فارس

محمدشریف حسینی، مسئول فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از برپایی دوره آموزشی تخصصی تربیت مربی نماز با عنوان «بیان» ویژه طلاب بانوی حوزه‌های علمیه این استان خبر داد و گفت: این دوره با هدف توانمندسازی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز بین اقشار مختلف جامعه در دهه مبارکه فجر برگزار می‌شود.
وی افزود: طبق تفاهم‌نامه مشترک بین ستاد اقامه نماز و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و بنا بر شیوه‌نامه طرح مذکور به‌‌منظور استفاده از ظرفیت عظیم حوزه علمیه خواهران در راستای اعتلای سطح فرهنگ ناب اسلامی و گسترش و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه این دوره از هفدهم تا بیستم بهمن‌ماه در شهرستان های جهرم و شیراز برگزار خواهد شد.
حسینی با بیان اینكه طلاب بنابر تقسیم‌بندی صورت گرفته از سراسر استان در این دوره شرکت می‌كنند، گفت: مخاطبان این دوره طلبه‌های خواهری هستند که دارای شرایطی همچون دانش آموخته سطح ۲ و بالاتر، برخوردار از توان ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی بالا و فن بیان مناسب، علاقه‌مند و با تجربه در کارهای داوطلبانه و آموزشی، دارای وقت کافی و مناسب برای فعالیت‌های ترویجی نماز و آشنا با ابزارهای نوین ارتباطی در فضای مجازی باشند.
وی یادآور شد: این افراد توسط معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان به تعداد ۱۰۰ نفر انتخاب شده‌اند که در این دوره چهار روزه به‌مدت ۳۲ ساعت با عنوان دوره مقدماتی طرح بیان شرکت می‌كنند.
حسینی افزود: طبق شیوه‌نامه، این دوره سرفصل‌هایی همچون اهمیت نماز و بررسی آن در آیات قرآن کریم، بررسی روایات نمازی، شیوه‌های دعوت به نماز، شبهه‌شناسی و پاسخ به سئوالات پرتکرار، کلاس‌داری و شیوه‌های جذاب سازی آن، آثار و اسرار نماز، نماز و خانواده و نقش والدین در ترغیب فرزندان به نماز، شیوه‌های بیان احکام، منبع‌شناسی نماز و کارورزی است که توسط حجج اسلام والمسلمین جابری و سهرابی از اساتید مرکز تخصصی نماز کشور تدریس می‌شود.
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس اظهار كرد: به شرکت‌کنندگان که در آزمون عملی و همچنین کتبی حائز نمره قبولی شوند مدرک معتبر از سوی ستاد اقامه نماز اعطا می‌شود.

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=407

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =