آخرین خبرها

امام جمعه موقت شیراز: در فريضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، همه مردم بايد احساس مسؤليت کنند

حجت الاسلام و المسلمين مرادي در بخشي از سخنانش با تقسیم جامعه به سه حوزه خصوصي ، اختصاصی و عمومي افزود: در حوزه اختصاصي شامل ادارات ،ترمينال ها ، بانک ها ، فرودگاهها و … 32 منکر شامل پارتی بازی، رشوه خواري، تبعيض و غیره صورت مي گيرد که شوراي امر به معروف و نهي از منکر علاوه بر مديريت و حراست در این بخش بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل کند.

وی ادامه داد: در حوزه عمومي بايد با ايجاد انگيزه در ميان مردم آنان را به صحنه آورده تا خود متولي امر به معروف و نهي از منکر شوند.

مرادی تاکید کرد: در حوزه خصوصي وظيفه اي براي امر به معروف و نهي از منکر مترتب نيست.

امام جمعه موقت شیراز  با برشمردن مراتب امر به معروف و نهي از منکر به سه مرحله  تنفر قلبي ، تذکر لساني و مرتبه عملياتي و تبیهی تصريح کرد: درمرحله قلبي بر هر مسلماني واجب است که موقع ديدن خوبی خوشحال و موقع ديدن بدی تنفر داشته باشد که با افراد دانشمند و حکيم با منطق و استدلال و با توده مردم و با اخلاق خوب و نصیحت و با افراد لجوج بايد با ديدگاه و باورهاي خود اين افراد به آنها تذکر لساني داده شود.

حجت الاسلام و المسلمين مرادي تاکید کرد: مرحله عملياتي ، اجرايي و تنبیهی درحیطه وظایف مقامات انتظامي و قضايي است و وظيفه امر به معروف و نهي از منکر در اين مرحله از افراد سلب مي شود.

وی مراحل امر به معروف و نهي از منکر را هدايت ، دعوت ، ارشاد، نصيحت و برخورد عنوان و تصريح کرد: مرحله برخورد با استفاده از قوانين و مقررات در صورت عدم جوابگويي در مراحل قبل صورت مي گيرد.

وي در پایان سخنان خود با تأکيد بر اهميت امر به معروف و نهي از منکر به عنوان قوام دين و جامعه افزود : امر به معروف و نهي از منکربايد سازماندهي و گروهي صورت پذيرد تا تأثير گذاري آن افزايش يابد و در انجام اين فريضه الهي همه مردم بايد احساس مسؤليت کنند و دولت و نهادهاي حکومتي نيز بايد پشتيباني کنند که تلاش قوه قضاييه و قضات شريف مجموعه قضایی در اين زمينه ستودنی است.

 

لینک

لینک کوتاه مطلب : https://old.fepc.ir/?p=216

درباره‌ی khanevadeh

همچنین ببینید

برگزاری دوره شناخت خود و درک دیگران توسط استاد مریم مسیحی

به گزارش روابط عمومی بنیاد صیانت از نهاد خانواده به نقل از جهاد کشاورزی فارس؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 17 =